Kampania Rakoobrona wystartowała, bo najlepszy czas na działanie jest teraz!

Podstępny zabójca, agresywny przeciwnik oraz seryjny morderca – pod takimi hasłami kryją się trzy najpopularniejsze nowotwory: rak szyjki macicy, czerniak skóry oraz rak płuca, którym poświęcona jest nowo startująca kampania RAKOOBRONA.

Ponad 2000 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całego kraju otrzymało zaproszenie do wzięcia udziału w ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej Rakoobrona. Celem kampanii jest wczesna profilaktyka przeciwnowotworowa, zwracająca uwagę na czynniki, które bezpośrednio zwiększają ryzyko zachorowań na raka. Spośród najczęściej występujących nowotworów u osób dorosłych wybraliśmy te, których przyczynami mogą być zachowania i nawyki kształtujące się w okresie młodzieńczym – stąd pomysł na hasło kampanii: najlepszy czas na działanie jest teraz!, mówi Martyna Niewójt, Szef Projektu Rakoobrona.

Projekt skierowany jest do osób młodych w wieku 14-19 lat. Organizując kampanię, dotyczącą profilaktyki onkologicznej, zdawaliśmy sobie sprawę, że jest to grupa wiekowa, którą trudno będzie zainteresować taką problematyką. Dlatego oprócz zadbania o wysoki poziom merytoryczny opracowywanych materiałów, równie duży nacisk położyliśmy na ich atrakcyjną formę. Chcemy przede wszystkim angażować młodzież do działania i pokazać im, że kampanie edukacyjne nie muszą być nudne, mówi Mariusz Bober, Prezes Fundacji Rosa, która jest jednym z organizatorów Rakoobrony.

Inauguracją kampanii Rakoobrona jest konkurs RKBN Fest, w którym zgłoszone zespoły mają za zadanie opracowanie scenariusza lokalnego wydarzenia o dowolnym charakterze (happening, wydarzenie sportowe, kulturalne), nawiązującego do tematyki zawartej w kampanii. Liczymy, że w ten sposób zachęcimy młodych ludzi do zainteresowania się tematyką onkologiczną i postawą prozdrowotną. Nagradzamy kreatywność i nieszablonowe podejście do tematu, dodaje Martyna Niewójt.

W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas II i III szkół gimnazjalnych oraz klas I-III szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju. Termin przyjmowania scenariuszy eventów upływa 16 czerwca. Spośród nadesłanych propozycji jury (w skład którego wchodzą eksperci z branży PR i marketingu oraz wybrani partnerzy Rakoobrony) wybierze trzy najbardziej atrakcyjne projekty, które zostaną zrealizowane jesienią tego roku. Dla zwycięskich zespołów przewidziane są atrakcyjne nagrody i niespodzianki. Regulamin i szczegóły konkursu dostępne są na stronie www.rakoobrona.pl/konkurs.

Szkoły przystępujące do programu Rakoobrona otrzymają od organizatorów pakiet materiałów dydaktycznych oraz płytę CD z filmem przedstawiającym prawdziwe historie pacjentów onkologicznych. Promocja akcji Rakoobrona będzie odbywać się podczas letnich festiwali muzycznych oraz innych wydarzeń kulturalno-rozrywkowych organizowanych dla grupy docelowej.

Organizatorami akcji są Fundacja Rosa i Fundacja Onkologiczna DUM SPIRO-SPERO.

Więcej informacji o kampanii na stronie: www.rakoobrona.pl