Białe fortepiany w polskich szpitalach

 – Organizując to przedsięwzięcie łączymy ze sobą dwie intencje: stworzenie z przestrzeni szpitala miejsca przyjaznego dla pacjentów i okazję do spotkań personelu z pacjentami w wyjątkowej, kulturalnej atmosferze – mówi prof. hab. n. med. Jacek Jassem, który pomysłem zorganizowania takiego koncertu zainspirował organizatorów kampanii „Rak. To się leczy!”. – Muzyka to wspaniałe lekarstwo dla duszy, a o tę duszę pacjentów onkologicznych, pełną lęków i cierpienia, my – lekarze musimy się specjalnie zatroszczyć – dodaje prof. Jassem.

 
Organizatorami wydarzenia są: Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
i Fundacja Rosa. Organizatorzy akcji mają nadzieję, że „Białe fortepiany…” przypomną o tak fundamentalnym problemie polskich szpitali jak opieka nad psychiczną i duchową sferą osób, które przechodzą długi, bolesny proces leczenia. Liczą na to, że podobne akcje będą miały charakter powtarzalny na terenie całej Polski.
Koncert charytatywny odbędzie się  w Centrum Medycyny Inwazyjnej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w dniu 22 marca 2013 r. o godz. 16:00.
 
O kampanii „Rak. To się leczy!”
Ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki                   i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.
Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.raktosieleczy.pl, która gromadzi informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach. Jak zapowiada Bohdan Pecuszok, Prezes Fundacji Rosa, edukacja i doraźne zaspokajanie potrzeb pacjentów onkologicznych jest priorytetem fundacji na najbliższe lata.
Fundacja była również organizatorem zakończonego właśnie plebiscytu „Złote Krople Rosy”,              w którym internauci wybierali człowieka najbardziej zaangażowanego w problematyką onkologiczną, oddział onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom, zaś Kapituła ekspertów wyłoniła najlepszą akcję roku 2012 na rzecz walki z rakiem.
Organizatorzykampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka.
Oficjalna strona kampanii: www.raktosieleczy.pl
 
Centrum Medycyny Inwazyjnej (UCK)
Centrum Medycyny Inwazyjnej (UCK) to według wielu specjalistów jeden z najnowocześniejszych obecnie szpitali w Europie, powstał by podnieść poziom opieki nad pacjentami po wypadkach co daje szanse dotarcia z profesjonalną pomocą do większej liczby pacjentów. Centrum Medycyny Inwazyjnej jako Centrum Urazowe jest specjalistycznym ośrodkiem, gdzie trafiają w stanie ciężkim pacjenci wymagającym błyskawicznej diagnozy lekarzy kilku specjalizacji. Są to przeważnie ofiary wypadków z poważnymi, rozległymi i wielonarządowymi urazami.

„Białe fortepiany w polskich szpitalach” to przedsięwzięcie dzięki, któremu gospodarze Centrum Medycyny Inwazyjnej chcą zadbać o to, aby przestrzeń szpitala była przyjazna dla pacjenta, nie kojarzyła się jedynie z chorobami i stresem. Udowadniają w ten sposób, że widzą opiekę nad chorymi nieco szerzej, a równocześnie stwarzają wyjątkową okazję do spotkań pacjentów, w bardziej kulturalnym enturage’u.